KVO Keurmerk veilig Ondernemen

Tijdens de bestuursvergadering van de Dordtse Kil III van januari jl. heeft Robert de Koning van MKB Nederland het KVO Certificaat Continu Samenwerken uitgereikt aan Henk Wiekart, voorzitter van De vereniging beheer Dordtse Kil III.

In 2009 werd het KVO-B Keurmerk voor het eerst behaald; de Hercertificering in 2013 en nu dus het certificaat Continu Samenwerken.

Over KVO-B
Een onveilige omgeving zorgt voor veel schade en overlast en kan ‘het ondernemen’ behoorlijk in de weg zitten. Om een veilige bedrijfsomgeving te waarborgen, is MKB-Nederland in samenwerking met het ministerie van Veiligheid en Justitie in 2005 gestart met een Keurmerk Veilig Ondernemen voor Bedrijventerreinen. In het KVO-B maken ondernemers samen met de gemeente, politie en brandweer en eventuele andere partijen afspraken om overlast, criminaliteit en onderhoud en beheer op het bedrijventerrein aan te pakken. Als voorbeeld kan het gaan om maatregelen als:

•het plaatsen van camera’s
•beter georganiseerd toezicht dmv Parkpanagement
•het beter verlichten van panden en openbare wegen
•investeringen in de openbare ruimte

De schade die het bedrijfsleven jaarlijks lijdt door criminaliteit en onveiligheid wordt door deze en andere maatregelen fors verminderd. Het KVO-B heeft direct effect op het veiligheidsgevoel van ondernemers, werknemers en burgers. Maar ook is er vaak een structurele verbetering van de samenwerking tussen ondernemers en andere partijen te zien.

Bekijk hier het certificaat!
  Vereniging Beheer Dordtse Kil 3
icoon